Pages

Wednesday, January 5, 2011

Mee Hailam

Mai makan, mai makan! hehe. Ha, kali ni entry aku pasal makan and makanan pulak..Aku ni memang suka makan..hehe.Tengok badanla kan..ehem,ehem..;p Topik kali ni mee hailam. Cerita nye macam ni. Semalam aku call mak aku saja la sembang-sembang tanya khabar kan tup tup mak aku cakap dia masak mee hailam plak semalam..Aku pun apa lagi kecur air liar terus dibuatnya!! Favourite tuh!! hehe. So, aku pn pikir punya pikir last sekali aku decide nak masak sendiri je..nak makan kat kedai pun almaklumla musim poket kering..huhuhu.

So, pagi tadi lepas habis kelas je yang sebenarnya bukan ade kelas pun cause lecturer tak ada. Tak pasal-pasal mengharungi jam pagi-pagi buta semata-mata untuk sign attendance je..adoiyai..ish2. Lebih kurang 5 minit jela aku pi UM tu. Rumah aku kat Cheras..haish. Paham-paham jela kan KL ni pagi jam nye tak usah cerita la kan..huhu. Eh, dah membebel lak aku ni. huhu. Sorry ye..ok back to the story. Lepas balik dari UM kitorang (house mates) singgahla kat pasaraya kat rumah tu beli barang nak masak mee hailam ni la.

Antara barang-barang yang diperlukan adalah seperti: (chewah macam chef la plak)!!















* All pictures credit to Google.com
  1. Bawang merah/putih
  2. Halia
  3. Kicap manis/masin
  4. Sos tiram
  5. Sos cili 
  6. Sos tomato
  7. Carrot/Sawi
  8. Garam
  9. Gula
  10. Ayam/daging/bebola ikan/udang
Ha, itula dia barang-barang nak buat mee hailam ni. Ni cara orang bujang buat la..hehe.So, kepada mereka-mereka yang bujang bolehla try masak sendiri kan. Bukan susah pun. Orang tak bujang pun boleh try. Tak ade pantang larang punya..hehe.

Dah siap masak, inilah hasilnya. Maaflah kalau nampak tak cantik. Rumah bujang masak. Paham-paham la kan..huhu. ;p

Ini kuah mee hailam

Kitorang tak nak makan sayur so beli carrot jela..Korang boleh tambah sendiri sayur lain dalam tu ok?? ;p


Isi ayam yang dah direbus dan dihiris halus


Mee kuning


Mee hailam bujang..hee ^_^

Ape lagi, campurkan semua dalam pinggan dan makan!!! hehe. So, thats it for this entry. Selamat menjamu selera. hehe.

So,see ya! XoXo ^_^










No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...