Pages

Thursday, January 20, 2011

Tutti Frutti Frozen Yogurt


Holla guys! Ha, semalam kan lepas kelas aku ngan member-member aku ada meeting ngan En. Fikri daripada YAWA. Tau ke YAWA tu ape??hehe. Meh sini aku citer. YAWA tu singkatan untuk Yayasan Anak Warisan Alam. Aku join yayasan ni untuk Projek Moral aku. So, dipendekkan cerita En. Fikri ni nak jumpa kitorang kat Tropicana Mall. Pasal projek aku dengan YAWA ni nanti aku cerita dalam my next entry ok. ;p

Kitorang sampai awal dekat Tropicana Mall tu. So, dah takde keje kitorang pun berjalan-jalanla kat dalam tu.Macam biasa bagi aku Tropicana Mall ni boring sebab takde pe yang menarik pun kat dalam tu..huhu. Tengah dok syok jalan-jalan tu kami lalu la dekat Tutti Frutti ni.Tibe-tibe je aku rasa lapar kan. Maklumla aku just makan nasi lemak pagi tu je..pastu tak makan dah..Time tu dah pukul 4 lebih memang aku lapar giler la kan! hehe.Kena pulak Tutti Frutti ni kedai yogurt. Fuhh! Favourite aku tu yogurt! Aku memang sangat-sangat suka makan yogurt. hehe. So, aku pun ajakla member-member aku makan. Tapi, malangnya dorang ni tak minat yogurt melainkan Cik Mimi kiter. So, aku and Mimi jerla yang pergi beli yogurt tu.

Cup paling kecil pilihan kami..hehe

Kalau korang nak tau Tutti Frutti ni self-service. Harga dia RM5.30 untuk setiap 100gram. Aku and Mimi pun layan dirila nak makan yogurt ni. First sekali amik cup yang disediakan pastu pegi dekat kaunter yogurt and pilihla perisa apa yang menjadi pilihan hati. Ada macam-macam perisa yogurt seperti vanila, coklat, original, banana strawberry and grape. 

Self-service kaunter

Aku pilih original dengan sikit banana strawberry. Korang boleh mix yer perisa ape korang nak..hehe. Mimi pulak amik banana strawberry ngan vanila. Lepas korang dah pilih perisa yogurt korang boleh pilih topping pulak untuk yogurt korang tu sama ada buah-buahan atau pun benda-benda macam coklat m&n and marshmallow tu. 

Kaunter topping

Original + Banana Strawberry Yogurt + Topping buah longan, laici and rambutan. 
Sedap hingga menjilat jari!! haha. ^_^

Vanila + Banana Strawberry Yogurt + Topping buah strawberry, kiwi dan prune.
Mimi punya. =)

Lepas tu pergila ke kaunter penimbang untuk timbang berat yogurt korang and harga yang perlu dibayar. Dah bayar bolehla makan! Wahh..sejuk gile kan yogurt die.Maklumla nama pun frozen yogurt tapi seriously sedap giler! ^_^ Korang tunggu ape lagi?? Pergila cuba.

Muka aku ngan Mimi yang terlalu happy boleh makan!
Tengok badanla kan! Muahahaha. ;p

Ok, itu jela untuk entry kali ni. Selamat membaca dan mencuba Tutti Frutti guys! =)

See ya! XOXO. ^_^




3 comments:

asH~raN (asYraN) said...

yogurt bagus utk sumber protein..teruskan usaha...~!
hahahaha...

Bella said...

hahaha..nak perli aku la tu..yogurt baik utk penghadaman ok! konfim hg membuang tiap2 hari..pecayala! =)

QmaRidh said...

jom join :) http://qesahqasehqmaridh.blogspot.com/2011/11/contest-skin-care-health-care-by-qma.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...