Pages

Thursday, February 3, 2011

Lelaki = EGO!!

Aku benci lelaki ego! Aku tak tau kenapa lelaki dilahirkan dengan perasaan ego! Aku benci!! Wahh aku sangat marah sejak dari semalam lagi..Lelaki hanya tau menyakitkan hati perempuan lepas tu biar je. Haram tak pujuk pun. Dahla melukakan hati perempuan dengan percakapan dan perbuatan mereka. Kita cakap tak pernah nak paham. Nasihat kat orang lain pandai tapi diri sendiri tak reti nak buat! Geramnya aku dengan lelaki!!!!



Bila kita buat salah siap kena maki hamun. Tapi bila dia buat benda yang sama tak pe pulak. Ada je alasan bagi nak cover line. Apa ke jadahnye semua ni?? Tak pahamla aku ngan lelaki. Tak pernah layan perempuan dengan adil.Tinggi sangat ke ego lelaki ni?? Aku tak perlukan kata maaf dari lelaki bila mereka buat salah sebab aku tau itu hanya satu ayat penyelamat diri. Langsung tak de makna pun ayat mintak maaf tu. Sudahla lelaki. Hentikan lakonan mu. Aku sangat muak dengan kerenah lelaki ego!





Bagi aku perbuatan lebih penting dari percakapan. Kalau betul kau cintakan seorang perempuan wahai lelaki yang ego tunjukkan dengan perbuatanmu bahawa kamu cintakan dia, sayangkan dia. Bukan dengan hanya berkata-kata kerana kata tidak memberi jaminan yang kau betul cintakan dia, mahukan dia dalam hidupmu untuk selamanya.

Lupuskan egomu wahai lelaki kerana ia menyakitkan hati ramai wanita...=(

Love,

11 comments:

mr_mrs mikko said...

kdg2 sukar mo meramal prangai lelaki ni kan. tp kta jgn la plak slahkan dorg 100% kan..

neway,nice info pasal lelaki. hehe

Bella said...

@mr_mrs mikko: yup mmg sukar..igtkan perempuan je yang ssh nak di ramal..huhu

mar.i.am said...

lek2 bie..mmg kdg2 laki nih eg0..aq xblh k0men byk c0z in my case, aq y ego..huhu..sabaq no0..=))

Bella said...

@mariam: hahaha..hbs sbo dh ni..grm!

SD said...

lagi benci perempuan ego....pernah jumpa perempuan ego? aku pernah. dah minta maaf seikhlas habes n mengaku bersalah pun nak salahkan aku gak n mengomel2 sepnuh jiwa dia. tapi aku ngan dia gaduh 3 hari je. gado2 ni buat muka aku kedut je.

muslim said...

sabar cik bie..jgn mara sgt..
:D

Bella said...

@SD: xsemua kesalahan boleh diampunkan hanya dengan satu perkataan maaf. Jiwa wanita lain. Perbuatan yang melukakan hati bukan senang nak dimaafkan atau dilupakan. Mengomel tu salah satu cara perempuan meluahkan rasa tak puas hati..cubala paham ok? ;p

@muslim: fahami apa yg saya tulis dekat en. SD di atas..=)

sang kelembai said...

ai2..
wahh btol2 mara nie....
lek la,ego nie mmg dh ade kat setiap diri manusia..awk xle nk salahkn lelaki jew,pompuan pon same..tp mmg spatutnya klau korang dh bersama xperlu la nk ego2 nie ..sbb ego nie yg menyebabkn kite mkn lame mkn berjauhan ..ermm..eleh lupekn je sume 2 dunia nie kan luas sangat bising senang je nk lupe ape2 yg menyakitkn haty dan laen2 lag...lg 1 follow lah alik ek..ble ke xpe..
hahaha

Bella said...

@sang kelembai: ya ya mmg tak semua laki cmtu..ada yg baik. tak dinafikan..hehe. btol2 ego2 ni bt gado je..bek dok relax.lg besh! ;p

Bella said...

@sang kelembai: ya ya mmg tak semua laki cmtu..ada yg baik. tak dinafikan..hehe. btol2 ego2 ni bt gado je..bek dok relax.lg besh! ;p

sang kelembai said...

taw xpe..
huhuhu
sy seorang pnasiht yg bgus..
kahkahkah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...